Bærum kommune har tilsatt Richard Kongsteien i stillingen som kommunikasjonssjef.

– Jeg er veldig fornøyd med at Richard Kongsteien har takket ja til stillingen. Han har en sterk og bred erfaring og kompetanse innenfor kommunikasjon, og vil bidra til å videreføre og utvikle arbeidet innenfor dette området i Bærum kommune, sier kommunedirektør Geir Aga.

Richard Kongsteien kommer fra Oslo kommune og stillingen som kommunikasjonsdirektør i Bymiljøetaten. Han har tidligere vært konserndirektør kommunikasjon i ISS Facility Management og kommunikasjonsdirektør i Widerøe.

Kongsteien er utdannet journalist og har jobbet som journalist og programleder i NRK og TV 2. Han har en Executive Master of Management fra Handelshøyskolen BI.

Richard Kongsteien bor i Asker kommune. Han tiltrer 1. oktober i år.