I et oppstartsmøte vil kommunen orientere om gjeldende rammebetingelser for planområdet, og svare på generelle og konkrete spørsmål om planarbeidet. Oppstartsmøtet er en gebyrlagt tjeneste.
Saksgang
- Bestilling av oppstartsmøte mottas i Bærum kommune.
- Bestillingen fordeles til riktig enhet ettersom hvor planområdet er lokalisert.
- Enheten innkaller til oppstartsmøte.
- Møte avholdes, og referat skrives og sendes til forslagsstiller.
Hva skal følge bestillingen
- Bestilling av oppstartsmøte - skjema.
- Kort beskrivelse
- Stedsanalyse
- Planskisse(r)
- Eventuelt andre illustrasjoner som er nødvendig for å forklare planarbeidets hensikt.
Vær oppmerksom på at byggesak har eget skjema for bestilling av forhåndskonferanse i byggesaker. Vær nøye med å benytte riktig skjema, slik at din bestilling kommer til riktig enhet og unødvendige forsinkelser unngås.