Formålet med kommunal bostøtte er å gi økonomisk støtte til deg som bor i kommunal bolig, har lav inntekt og får økt husleie.
For å søke må du:
- Være leietaker i kommunal bolig i Bærum kommune
- Betaler "gjengs" leie (mottatt brev om gjengs leie eller begynt nytt leieforhold i kommunal bolig etter 1. januar 2012)
- Motta statlig bostøtte fra Husbanken eller ha søkt statlig bostøtte på følgende måte:
- Du skrev adressen til den kommunale boligen på søknaden om statlig bostøtte
- Du var folkeregistrert på adressen til den kommunale boligen i Bærum kommune når du leverte søknaden om statlig bostøtte
- Sørge for å være folkeregistrert på riktig adresse.
Slik søker du
Fyll ut søknadsskjema - kommunal bostøtte
Når søknaden er fylt ut, skal den skrives ut, undertegnes og sendes per post til kommunen:
Bærum kommune
Boligbistand
Postboks 700
1304 SANDVIKA
Husk nødvendige vedlegg:
- Kopi av nyeste lønnsslipp/trygdeslipp/kontoutskrift
- Kopi av nyeste barnetrygd/andre inntekter/vedtak
- Kopi av hjelpevergeoppnevnelse (hvis du har)
- Kopi av ektefelles inntekter (etter skatt)
Når du har søkt:
Vedtak vil bli fattet fortløpende.
Kommunal bostøtte vil ikke bli utbetalt til deg direkte, men vil komme som fradrag på husleien. Dette vil du se på fakturaen.